مشارکت در ساخت

  • تاریخ انتشار : 1401/09/28

مشارکت در ساخت را می توان به این گونه تعریف کرد: “سرمایه گذاری مشترکی، بین مالک یا مالکین از یکسو و مجری یا مجریان از سوی دیگر برای ساخت ساختمان، که گروه اول زمین و گروه دوم هزینه ها مربوط به طراحی و اجرا را تقبل می نمایند.” با افزایش قیمت ملک در یک دهه اخیر، توانمندی سازندگان برای تبعیت از الگوی خرید زمین و سپس ساخت آن کمتر شده است، به این ترتیب از آن زمان به بعد سازندگان به سمت مشارکت در ساخت رو آورده اند. مالکان هم به این دلیل که خود اغلب توانایی سرمایه‌گذاری و فن و تخصص لازم برای ساخت و ساز برخوردار نیستند، وارد حوزه مشارکت می‌شوند. به همین دلیل مشارکت در ساخت امری ضروری به نظر می رسد تا هم مالکین و هم اجرا کنندگان به بهره مناسب دست یابند.

مالکین اصولا نگرانی های خاصی در مشارکت خود دارند و می خواهند بنا به خوبی و در زمان بندی تعیین شده، ساخته شود. بنابراین مشارکت با شرکت های دارای تجربه و موفق در این زمینه می تواند گزینه ی خوبی برای مالکین باشد تا از روند طراحی، کارهای اداری و اجرای درست ساخت و ساز بنا خیال آسوده داشته باشند.

شرکت معماری فرهوش، با بیش از 12 سال سابقه در زمینه معماری، ساخت، نظارت و مشارکت در تهران و شهرستان ها و برخورداری از تیم طراحی و اجرایی قدرتمند، آمادگی لازم در جهت مشارکت در ساخت با مالکان و سازندگان محترم را دارد. برخی از پروژه های که با همکاری شرکت فرهوش در زمینه های مختلف صورت گرفته را مشاهده می کنید.